Begrundar..

Jag borde lyssna på rösten i mitt huvud.
Jag borde begrunda vad som är rätt och fel.
Jag borde vara mer försiktig, ta till vara på mig själv.
Jag borde!
Jag vill inte lyssna på den röst som ekar i huvudet,
jag vill inte ta ansvar för rätt och fel,
jag vill bara slänga mig ut, falla fritt.
Jag vill, men borde inte.
Skrämmande, rädslan suger tag i mig rationellt
men släpper mig i minuter av impulsivt.
Tittar in, begrundar, längtar, vill,
så svårt att vara neutral när känslor av uppror ekar.
Nyttigt, nej inte alls,
inte i verklighet men universiellt.
Tagen, hänförd utav värme,
där jag står i ensamhet.
Valet, säkerhet eller livsnjutning
valet, hämmas eller följa med.
Valet måste bli att våga,
för en gång skull måste jag få falla.
Rätt och riktigt,
nej inte alls.
Inte i verklighet men universiellt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0