Kan jag få köpa lite tid!?

Sitter och gör min själaläxa som jag har.
Känner mig lagom stressad då jag läser att jag ska ta mig ett par dagar bara för mig själv, resa bort eller bara vara i min egenhet och verkligen känna efter vad som ger mig något och bara göra saker för min egen skull.
Vilka saker i livet jag vill ha, vilka som ger energi, vilka som tar min energi och vilka jag borde avskaffa.
Kan låta enkelt men för mig är det allt annat kanske mest för att jag inte vet hur jag ska få tiden att räcka till för min egenhet. Nästa vecka är ju redan fullspikad så som den är. Känner mig redan stressad för att få tiden att räcka till allt.

I min egenhet, herregud, det var djupt! Undrar egentligen vart jag kommer stå om 1 år om jag fortsätter denna själaresa. Vill jag egentligen blicka så långt in så att jag måste ta massa jobbiga beslut. Kommer det bli konflikter utav dem och kommer jag sedan klara av att leva så utan att ändra mig i något.

Själaresa kan låta flummigt, och nja, det är väl kanske lite av det med men för mig ändå ett nödvändigt ont. Vi är alla skapelser utav vårat förflutna och vissa saker måste redas ut för att kunna släppa taget, för att kunna leva ett sunt liv med sunda val. För att bli av med våra "beroenden" och "medberoenden"

Om jag skulle gå in vidare på detta hade jag fått sitta här hela dagen och det har jag ju inte tid med när det är så mycket annat.
Tid,,,,, ett evigt gnissel för mig och många fler........
Kan jag få köpa lite tid,,, vad kostar det????????????
Egentid, hmm vad är det??!!??!!??!!??!!??!!??!!??!!??!!

Kommentarer
Postat av: Eva

EGENTID det är när du kopplar ifrån ALLT och bara gör det DU vill. Ex- strosa i skogen med eller utan kamera- sitta på en stubbe och tänka på INGENTING. Det är det som jag gör när jag hittar en avskild plats vid havet (helst) älskar ljudet av vågor som slår mot strand eller klippor........En liten å med stillsamt kluckande eller en fors duger också.

EGENTID kan också vara att du strosar runt och shoppar, går till frissan, låter henne fixa med håret och bara njuta av beröringen. Eller gå till ett SPA och njuta av nån behandling. Det är MASSOR du kan göra på din egentid. Det är bara intressen och fantasin som sätter gränser.

Det är en träningssak att kunna koppla ifrån alla måsten för ett tag- men det är så välgörande- det är som att få nya krafter och klarare sätt att se på saker.

Låter väldigt spännande med själaresa och inget flummigt alls- din resa är DIN unika resa som jag hoppas kommer att ge dig ett annat perspektiv och andra "verktyg" att hjälpa dig i vardagsstressen OCH i andra stunder av ditt liv också.

LOVE and PEACE is soulfood

Din vän

Eva

2011-04-08 @ 10:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0