Positiva Dagen!

Då dagen imorgon kommer vara full av olika inslag (startar dagen kl 06.00 med tv-intervju via skype på finlands/svenska nyhetsmorgon i Positiva Dagens tecken) skrev jag min tacksamhetslista idag då jag tjuvstartat lite för att hinna med allt :) Jag ville ge er lite av min tid och mina tankar!

Idag börjar jag min dag med ett leende. Bara på en kort tid har ett event som jag inte trodde skulle bli så stort växt sig starkt i Sverige men oxå i många andra länder runt om oss.
Jag har fått så otroligt många fina meddelanden från människor som jag aldrig träffat,där enbart våra vägar korsats pga av denna fantastiska dag.
Hur många vänförfrågningar har jag inte fått, vågar inte svara på det men otaliga. Tyvärr har jag varit tvungen att tacka nej, jag gillar ju att vara lite privat och på min sida finns ju foton mm som bara är mina som jag helst av allt bara vill dela med dem jag känner mig trygg hos. Vill ju så gärna också hinna med alla de fantastiska människorna som jag redan har hos mig. Jag hoppas så innerligt att de som jag tackat nej till har förståelse för varför och inte tar det personligt, för det är allt annat än det <3

Jag är så oerhört tacksam för er alla som hjälpt till att sprida dagen idag vidare. Eventet startade med att jag sände ut ca 350 inbjudningar men slutade med att minst 418 000 inbjudningar gått ut med hjälp av er alla. Hur positivt är inte det :-)

Tacksam för alla mina fantastiska vänner som stöttar mig i allt. Både utanför och inne på FB.
Tacksam för livet som jag än en dag fått vakna till.
Tacksam för mina fina, underbara, fantastiska 3 barn som gör varje andetag värt att levas.
Tacksam för alla de upplevelser som väntar mig.
Tacksam för de som puffar och knuffar mig i ryggen till att gå den vägen jag inte trodde jag skulle våga gå men som jag nu börjar ta kliv mot.
Tacksam för den kärlek jag får uppleva och för all den kärlek jag får ge.


Har SÅ SÅ SÅ mycket att vara tacksam för så idag är en enkel dag att vara positiv! Och även om jag hade vaknat med motgång hade jag haft svårt att inte le med tanke på att ni är så många därute som ler med mig för att jag dragit igång denna dag. Ni har fått mitt hjärta att smälta, av värme.

Som jag skrivit i mina inlägg på positiva dagen så lever jag i verkligheten.
Jag går inte ständigt med ett påklistrat leende och jag har mina dagar av sorg och negativitet som alla andra. Jag vill inte att de människor som "höjer" mig för att ha skapat detta event ska få för sig att jag är någon "barbie" som lever det perfekta, bekymmersfria livet. Låt mig berätta, Det finns inget sådant liv!
Den som tror det eller gör sken av att så skulle vara fallet lever nog i en liten egen illusion i vad man kanske istället hade önskat att man hade. Denna dagen är till för en påminnelse om att vara tacksam för det man har, att det finns alltid ljusglimtar även om man inte genast ser dem. Glöm aldrig det!!

Vi lever för att ta lärdom av livet. Vi bestämmer inte hur det ska se ut men vi bestämmer hur vi ska se på det!
Utan positivitet blir livet lätt allt för mörkt och det är allas vårat ansvar att sprida ljus till oss själva och till dem vi har omkring oss i våra hjärtan och bon när livets prövningar kommer.
Att le mot en okänd person är inte att bjuda in denna till ditt liv utan att bjuda in den till värme. Vi alla behöver värme och omtanke. Livet blir så mycket enklare och underbarare att leva då <3

Tacksam för att jag får dela denna dagen med er alla. Även om jag inte känner er har ni värmt mitt hjärta och det är jag oerhört stolt över att få vara med om.

Tack alla ni fantastiska människor därute för allt <3 Kanske ska jag genast sätta mig ner och dra igång Positiva Dagen för den sista Oktober oxå då övning ger färdighet och vi behöver alla öva för att bli bättre :)

Må väl
Noomi Tingeling

PS. Kanske skulle jag inte lagt in denna tacksamhetslista på min blogg då denna blogg oftast inte är så positiv. Här skriver jag vanligtvis om livet som jag inte styr över men kände ändå att jag någonstans ville tacka er där min tacksamhet alltid låg kvar. Ett ställe jag kan gå tillbaks till då negativitet stör mitt liv :) ds.

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Tack för att jag får vara din vän på FB, även om vi aldrig träffats!!!!

2010-09-29 @ 19:06:40
Postat av: Victoria Ahlén

Hej dig. Vilket fint intiativ. Klart jag är med. Fick tips om detta via kompis på FB precis efter jag publicerat mitt senaste blogginlägg som handlar om positivism och solsken.

Postat av: Maria

God morgon och tack för att du hjälper oss att se det positiva i livet! Jag vet att man lätt kan hamna i ett mörker som är svårt att ta sig ur, men idag ska jag bara se idel solsken och leenden.

2010-09-30 @ 06:15:46
Postat av: BELLA

Vilken bra idé att skapa en sån här grupp på facebook!



Önskar dig en härlig dag!

kram från bella

2010-09-30 @ 06:48:50
URL: http://annabellesblogg.blogspot.com
Postat av: Jessica Calissendorff

Hej,



Vilken fin blogg du har. Tack för att jag får vara med idag på positiva dagen. Mer sånt behövs!



Stor kram till dig.



// Jessica

2010-09-30 @ 07:37:42
URL: http://www.livinglikeagreekson.blogspot.com
Postat av: Nancy66

Hoppas du får en helt underbar dag, det ska jag ha tillsammans med dig och många andra på denna positiva dag, Kram

2010-09-30 @ 08:20:11
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Pirriwinga

"Leendet du sänder ut, vänder åter till dig"

:)

2010-09-30 @ 15:44:57
URL: http://pirriwinga.blogg.se/
Postat av: Heidi Nystrand

Det här var en trevlig idé! Jag har faktiskt varit glad hela långa dagen! Och jag kom ihåg ett svar jag fick av en väninna som svar på vad jag var "skyldig" henne för den hjälp hon givit mig; hon sa "skicka vidare" hjälp nån annan som behöver det!

2010-09-30 @ 16:07:27
URL: http://bloggen.fi/mobilamamma/
Postat av: Ia

Underbart!

Önskar dig alla lycka.

Jag är också tacksam, otroligt tacksam för mitt härliga liv och det härliga som händer mig.

KRAM

2010-09-30 @ 17:12:13
Postat av: Noomi Gustafsson

Tusen hjärtligt tack för era fina inlägg även här.

Vet inte vad mer jag ska säga, som jag inte redan sagt.

Jag är så oerhört tacksam för alla er som hjälpt till att skapa denna dag, den har blivit fantastiskt fin för mig med massa positiv energi från er.



Kram

2010-09-30 @ 17:24:26
Postat av: Lena

Fantastiskt bra intiativ :-) Varm kram till dig..

2010-09-30 @ 17:29:45
Postat av: Majsan

Härlig inställning och ett kalasbra initiativ! Men... Positiva dagen bör ju vara alla andra dagar oxå. :-)

2010-09-30 @ 22:36:51
URL: http://syltitratten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0