Ännu ett år...............

Alla sänder sina små fina meddelanden och gratulationer till mig. Blir överväldigad att så många verkligen skänker mig sin tid. Önska jag kunde le och uppskatta denna dag men speciella dagar har en tendens att påminna än om det som gör ont. Vet egentligen inte vad jag ska skriva eller varför jag gör det men känns som om jag borde så gör det för att stilla min själ.
Tro inte att jag inte uppskattar er som skänker mig era fina ord, det gör jag. Jag har bara svårt att ta dem till mig. Inte alltid jag känner att jag förtjänar dem eller lever upp till de vackra tankar ni har om mig. Idag är en sådan dag. Jobbar på det, försöker verkligen att putta bort det onda men har ännu inte efter minst 30 år lyckats.

Det som gör mest ont denna dag är som alltid att det är en dag jag verkligen drömmer om att min pappa ska ringa och bara säga - Grattis. Vad gör du, hur mår du, saknar dig. Men ännu ett år går och jag är lika osynlig för honom som jag alltid varit, det gör Ont, så fruktansvärt ONT...  Sjuk lojalitet, ja jag vet, men den sitter i mig som en gjuten mall fast den inte borde vara där.
Saknar min lillasyster, vackra fantastiska Kim som inte finns hos oss.
Ett sms från Ellinor med en gratulation och någon tokig bild på något som alltid.
Allt är sig likt, men ändå ingenting. Vänjer mig aldrig vid smärtan denna dag.

Ännu ett år äldre,
fler rynkor i min panna.
Ännu ett år till utan min syster,
tiden går men smärtan består.
Ännu en dag utan ett samtal från pappa,
du som borde komma ihåg din dotters födelsedag.
Ännu ett år av besvikelser och sorger,
med vetskap om att det kommer fler och mer.
En första födelsedag utan dig min älskade vän,
saknar dig så det värker i mitt hjärtat och min själ.
Ännu ett år utav funderingar,
vad ska jag göra med mitt liv och om jag räcker till.
Ännu en dag med tårar,
fast en dag då det gör extra ont!

Som tur är så har jag haft en fantastiskt fin man vid min sida idag som fått mig att glömma smärtan emellanåt, så tacksam för dig Henrik <3

Kommentarer
Postat av: Tommy Blidborg

Så mycket smärta en dag som man skall njuta av... sköt om dig vännen! /T

2010-09-15 @ 08:16:57
Postat av: Barbara

Se det du har, inte det som inte längre finns, se det du har haft och glädjen från det som du har lagrat i ditt hjärta. Se det som skall komma, och känn tillit att hur det blir är det bara en inställning sak. Du är älskad, respekterad, beundrat... behöver du verkligen mer??

Låt din hjärta vara fri, stäng inte det i ett bur att sorg, det är inte rättvis. Tusen kramar till den underbaraste tjej som finns. Rynkor är bevis av man har levt. Var stolt över de.

<3

2010-09-15 @ 11:15:40
Postat av: Noomi Gustafsson

Det är inte en enkel sak att förskjuta saker som varit, de är dessa ting som format mig som människa både i ont och gott. Hade jag inte varit med om det jag varit med om hade jag aldrig förstått ordet Lidelse och aldrig kunnat känna andra människors smärta.

Jag hör orden, men de bygger inte bo i mitt hjärta. För att vara nöjd måste man tro på orden själv!

Vet att det inte är rättvist, mycket i livet är inte rättvist, det har jag lärt mig den hårda vägen. Ser mig inte som ett offer men JAG bestämmer inte va mitt hjärta ska känna och vill det känna sorg kan jag inte ställa mig över det för då är jag inte äkta emot mig själv Barbara.

Rynkor över livet ÄR jag stolt över men jag kommer aldrig kunna vara stolt allt!<3

2010-09-15 @ 17:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0