Tom på ord!

Vet inte vad som är rätt eller fel längre,
det enda jag vet är att jag har ännu ett djupt sår i mitt hjärta.
Känns som jag måste iväg,
försvinna för ett ögonblick.
Vill egentligen inte fly,
tror inte att det hjälper.
Hur jag än försöker få fram orden,
så låser dom sig i takt med hjärtats värk.
Jag kan inte skynda dem,
hur du än önskar det.
Har inga enkla ord kvar,
vet egentligen inte varför jag skriver här.
Huvudet är tomt samtidigt som det fylls av allt mer konstiga tankar.
Vill känna mig trygg,
men inte då, "den lyxen ska hon inte få"
Istället känner jag mig ensam, liten och extremt sårbar,
Idag är jag tacksam för alla vackra underbara som får mig att
orka, vilja och behålla mitt sinne i balans.
För att andningen går av sig själv
och för att förhoppningsvis snart
somnar jag in och vaknar till en ny dag!
Vet inte varför jag skriver,
jag är ju egentligen tom på ord!

Kommentarer
Postat av: Marie-Elen

Jo, tom på ord, men inte tom på smärta. Tänk om man kunde laga själen och hjärtat med ett plåster och en puss... Kanske är det så att det till slut finns så många ärr att det inte finns plats för smärta... Låt mig i alla fall få tro det ett tag till. Som på jultomten...vi låtsas tro på honom, även om han aldrig kommer... Vi bygger upp en illusion kring jultomten... så låt oss bygga upp en illusion kring vår egen osårbarhet.

Kram

Marie-Elen

PS Det blev en lång kommentar...kanske mer råmaterial till en egen dikt...

2010-10-22 @ 07:06:37
Postat av: Anonym

Varje ärr, varje sår, formar vår själ och liv. Förkasta inte deras verk, räds inte av deras makt, ty de är du i den stora längd. Kram och lev i nuet, det hjälper att härda ut när det är som värst.

Med kärlek <3

2010-10-25 @ 14:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0