Vilka är vi?

Vem är du
Vem är jag
Vilka är vi
Vem är du som säger en sak men gör en annan?
Vem är du som ler emot mig i dagsljus
men sticker kniven i mig i mörkret?
Vem är du som så lätt glömmer kärleken,
och lever ditt egna liv i samma kropp men med en annan mask?
Vem är jag som tror på det du säger?
Vem är jag som värms utav ditt leende i dagsljuset
men gråter utav smärtan i mörkret?
Vem är jag som tror på denna kärlek,
som lever i skuggan av ditt andra jag med acceptans emot din mask?
Vilka är vi där detta oärliga spel spelas gentemot varann?
Vilka är vi där du andas men jag lever i dagsljuset
där du frodas men jag såras i natten?
Vilka är vi som försakar våran rätt till kärlek
som låter masker och en förvriden personlighet ta över?
Vem är du?
Vem är jag?
Men mest av allt,
Vilka är vi?
Vad är vi värda?
Tillsammans!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0