För att du ska förstå!

Inte för att det är någon speciell dag,
och inte för att jag måste.
Idag vill jag ge dig min tacksamhet för att du är just du,
för att du lyfter upp mig när jag behöver det,
för att du tröstar mig när mina tårar faller,
för att du får mig att le,
för att du får mig att vilja.
För att du är den vackraste av alla,
för att ditt hjärta är lika underbart som dina fantastiska ögon,
för att dina läppar får mig att må bra,
och för att dina händer får mig att längta.
För att du ber mig att öppna mig,
för att du ber mig få ta hand om mig när jag behöver,
för att du lovar att inte skada mig genom mina svagheter
för att du med uppriktighet finns där genom allt.
För att du älskar mig även när jag kanske förtjänar det minst,
för att du ser mig så som jag är,
för att du ser igenom det hårda skalet och
för att du sakta men säkert tar dig tid att skala bort det.
För att du får mig att sakna dig när du inte är här,
för att du får mig att vilja allt det jag inte trodde,
för att du var dag finner saker i mig att älska.
För att du är tålmodig,
för att du är ivrig,
för att du är mjuk,
för att du är hård,
för att du ser,
för att du ger mig utrymme,
för att du håller mig tryggt,
för att du ruskar om mig när jag behöver det.

Jag älskar dig innerligt, djupt nerifrån mitt hjärtat.
Jag känner glädje i varje del av mig när du är nära.
Visst föds även jag av oro och rädsla
att något så vackert  inte är starkt nog att överleva.
utanför vårt lugn i den hård världen bakom gardinen.
Men jag vägrar att tro att denna kärlek inte är stark nog
för alla utmaningar som väntar.
Om du känner som mig,
finns ingen som döda allt det liv jag känner inuti.

Jag älskar dig för att du är du,
enkel, vacker men dock så komplicerad och svår att komma nära.
Någon dag hoppas jag att du släpper mig lika mycket inpå,
dit in där jag nu öppnar dörren för dig
Längre in i mitt hjärta än vad du är,
går inte att komma....
Jag älskar dig <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint... Du är lycklig som funnit ditt hjärtas kärlek och får han honom hos dig. Kram

2010-11-02 @ 11:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0