Vilsen

Ovisshet bedövar mig.
Vad är det som händer?
Är detta på riktigt eller bara en illusion!
Viss ovissheter kan jag inte välja,
medans andra borde vara självklara att reda ut.
Har inte kraft nog att fråga,
har inte mod nog då detta sviker mig konstant just nu.
Vet inte mycket nu
men jag vet att ovissheten tär på mig.
Vad händer imorgon,
hur kommer mitt liv se ut?
Vilka kommer finnas kvar
och vilka har försvunnit.
Kommer du fortsatt stå där
eller har jag dig bara till låns
för en kort sekund av mitt liv.
Vilsen, känner mig liten,
svag och otillräcklig.
Önska så att de runt mig just nu var tydliga,
tydliga i sina avsikter så jag slapp
fundera, oroa mig och känna mig osäker
för vad som väntar runt hörnet!
Mitt liv är inte riktigt så som det borde nu.
Jag är inte lika stark och medveten som jag brukar.
Jag är skör och denna skörhet förföljer mig
i alla de saker som händer runtom här.
Önska så att jag var den säkra
självständiga Noomi som jag brukar.
Som tar livet som det kommer
och njuter av var dag som den är.
Men någonstanns i sorgen har jag förlorat fästet,
och känner mig vilsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0