R.I.P min vackra Ellinor <3

Ellinor har lämnat mig!
Hon somnade in med sin hand i min,
med en krämpande olust.
In i det sista var det en kamp om att få behålla rätten till sitt liv,
en kamp hon var dömd att förlora!


Hjärtat värker,
det finns inget du kan säga till mig
för att göra livet bättre.
Finns inga ord i världen som kan stoppa mina tårar.
Hjärtat värker som det en gång förr gjort,
precis på samma intensiva sätt
borras en kniv in i bröstet och vrids om,
om och om och om igen.


Du finns inte längre.
Din skepnad är nu förbi.
Dina andetag är blott ett minne.
Mitt hjärta skriker,
mitt huvud bultar
vill inte längre,
vill inte vara här utan dig!


In i det sista gav du allt du hade,
tror inte någon nånsin kan förstå hur underbar du var.
Hur mycket hjärta du hade
och hur mycket du spridde din kärlek runtom dig.


Min Kropp den skakar,
bara dina armar hade kunnat lugna mig nu
men den tiden är förbi.
Din trygghet finns inte längre här för mig.
Styrkan, modet, har svikit mig,
grunden jag stod på har nu gett vika,
nu faller bara tårar när ingen ser.


Du finns inte längre!
Ditt leende är blott ett minne!
Mitt hjärta gråter,
mitt huvud värker
vill inte längre
vill inte vara här utan dig!


Alla pratar om vacker död,
hur folk somnar med ett leende på sina läppar,
medett stillsamt lugn.
Önska så att det var sant,
att det hade varit min sista bild utav dig!


Du finns inte längre..........................
Ensam står jag kvar.........................
Överallt jag vänder mig
fortgår livet som om ingenting har hänt.
Hur kan det vara?
Du finns ju inte längre......................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0