Underbara stjärna på himlen

Solstråle skin på mig,
värm mig och gör mig hel.
Mörker och kyla har tagit
udden ur mig,
dragit min lust och energi
ut ur min kropp.
Solstråle upplys mig,
få mig att känna din glans.
Vinter och is har förtärt
den värme du skänkte sist,
den längtan den kärlek
du får mig att känna.
Solstråle, vackra vårdag
stanna, gå inte!
Behövde dig igår,
då mitt ansikte var blekt,
fast behöver dig mer idag
då du påminnt mig om värmen.
Bedårande sol,
du skänker glädje,
inte bara till mig
utan oxå till allt annat liv
runt om oss.
Fågelsång smeker min kind,
dess lycka berusar mig,
dess styrka förtrollar mig
och dess iver får mig att drömma.
Varma sommarkvällar,
ljumna bad, nakna kroppar,
leende som lyser
från ett solbränt barn.
Skratt som läker och
ögon som tindrar,
allt pga dig.
Sol, solstråle
stjärna som lyser på himlen
för mig innebär du hopp, liv och längtan!

//Noomi Tingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0