Någon dag snart.....

Måste till Ellinors lägenhet för att ta bort småsakerna.
Nästa vecka är det utförsäljning av hennes hem.
Alla de stora möblerna, elektronik, smycken mm ska bort.
Pengarna ska sedan oavkortat skänkas till barncancerfonden
enligt Ellinors egna önskan.
Redan 40 st anmälda till visningen, hoppas att den går bra.
Att hennes godhet gör en skillnad för de som behöver den!
Viste ni att vart 4:e barn med cancer dör?!
Kan synas som en liten del men enligt mig allt för stor.


Ellinor hade inga egna barn men hennes hjärta fanns hos dem.
Hon var älskad på förskolan hon arbetade på,
barnen förstår inte vart hon har tagit vägen,
varför hon inte mer kommer tillbaks.
Pratade med hennes chef förra veckan,
en ödmjuk kvinna som bara pratade gott om Ellinor i över 1 timma.
Även om hon inte längre finns här
har hon satt många vackra minnen hos ett flertal
vilket jag njuter att höra om även om det smärtar.

Önska ni alla hade fått lära känna min vän,
ni hade förundrats över hennes godhet.
Få människor som jag känner är så
Äkta, ärliga, rena, raka så som hon var.
Det fanns en anledning till att hon tog mitt hjärta,
det gick inte att säga nej!
Även i sin svåraste tid tänkte hon på alla andra
och satte sig själv åt sidan.
Hennes ödmjukhet och hennes skratt
fångade allas uppmärksamhet.
Hon gick inte ouppmärksammad genom livet.
Såg hon någon må dåligt även om hon inte kände människan
gick hon alltid fram och gav dem sin tid sitt leende.
För henne spelade det ingen roll om det var ett barn eller en vuxen.
Jag önska verkligen att ni hade fått känna henne!


Har lite mer styrka idag tror jag,
eller rättare sagt hoppas jag.
Allt i livet är inte bara negativt här hos mig
även om det så kan låtas när man läser min blogg.
Många saker sker här,
många positiva och glädjefulla saker.
Upplevelser som får mitt hjärta att le igen.
Förändringar som gör mig gott i själen
som skänker styrka och kärlek.
Någon dag snart ska jag berätta,
men inte idag,
idag är det min egna tid att njuta av förändringen <3 <3 <3

Kommentarer
Postat av: jessie

God saw you getting tired, and a cure was not to be. So He put His armsaround you and whispered "come to me." With tearful eyes I watched you,and saw you pass away. Although I loved you dearly, I could not makeyou stay. A golden heart stopped beating, hard working hands at rest.......God broke my heart to prove to me, He...... only takes the ...BEST.

2010-06-08 @ 12:06:30
Postat av: Noomi Tingeling

Tack Jessie för en underbart fin dikt.

Just nu vet jag inte om jag tror vidare mycket på gud och himmelriket men oavsett så var den verkligen jättefin <3 <3 <3

2010-06-08 @ 12:28:27
Postat av: Eva Träff Hultenberg

Den dikten var så underbar så jag kunde inte låta bli att "sno den" ifrån dig Jessie. FÖRLÅT om du inte ville det men den gick rakt in i hjärtat på mig.

Jag miste min man i cancer 1997 och det var precis som om den handlade om honom (oss) och FÖRLÅT Noomi för att jag tog den från din sida.

2010-06-09 @ 07:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0