Till min älskade L <3

Det är så enkelt när man gå in för något
och "glömma" det som står brevid.
Visste inte att jag sårat dig
så djupt som jag uppenbarligen gjort.
 
Jag ville ju bara ordna,
lösa det som skedde i vardagen.
Fixa så att vi alla kunde få ro
och få saker att fungera.
 
Trodde inte att du skulle känna dig utanför
och inte älskad.
Trodde du förstod att du hade samma plats
som dina bröder i mitt hjärta.
 
Skar djupt när du sa att hur du kände,
gjorde så ont att jag bara ville skirka.
Hur kunde jag ha missat det,
nu när jag vet, fanns ju alla tecken där.
 
Många dagar var jag så arg på dig,
arg för att du gjorde sådant jag inte uppskatta
men nu när jag vet bättre förstår jag
varför du förändrade dig så.
 
Jag älskar dig min fina Lucas,
du är min klippa, min teaterapa,
min lugna stillsamma fantastiska son
som jag är så oerhärt stolt över.
 
Gjorde fel i att tro att du förstod
varför saker var som de var
utan att sitta ner med dig och verkligen förklara.
Trodde i min dumhet att du skulle
resonera och förstå ur ett vuxet perspektiv trots att jag borde veta bättre.
 
Istället kände du dig ouppskattad, oälskad
som om jag inte brydde mig utan satt de andra framför.
Du trodde att jag inte ville ha dig här
så du valde att göra det enkelt för mig
och gå iväg varje gång du trodde jag inte brydde mig.
 
Älskade du, förlåt!
Vet inte mer vad jag kan säga,
inga ord kan kompensera upp din känsla.
Lovar att visa istället, hålla om dig och prata med dig,
så som vi alltid gjort innan,
innan allt för mycket skedde här.
 
Uppskattar vårat samtal igår,
att du verkligen tog dig mod att säga
när jag denna gång frågade dig.
Har känt mig så maktlös i våran relation det sista
utan att veta hur jag riktigt ska få den att fungera.
Nu när jag Vet vilka tankar du haft,
är jag inte längre lika maktlös,
utan mer säker på att vi kommer komma tillbaks.
Så som du och jag alltid varit,
mysiga, trygga med varann,
nöjda med varandras sällskap
och uppskattande.
 
Återigen, jag är ledsen
för att din bror fick mer uppmärksamhet
genom diverse olika upptåg han hamnade i.
Att du kände dig otrygg och ledsen
utan att jag såg kopplingen.
 
Men jag är Glad,
för att jag har sådana fantastiska pojkar
med sådant oerhört mod och styrka.
Underbara pojkar som kommer växa till
helt fantastiska män <3 <3 <3
 
Jag älskar dig L, mer än vad ord nånsin kan berätta <3
 
 
Trackback
RSS 2.0