Midsommar, underbart är kort!!

Jaha så var dagen här!

Dagen då vi hissar upp en klädd pinne med kvistar och blommor, ringar dinglandes utifrån den,
och då vi även klär våra små huvuden med midsommarkransar följandes av diverse småkryp på köpet.
Vi lurar i flickorna att hoppa från hage till hage och plocka sju olika sorters blommor
för att sedan lägga under kudden ihopp om att då få drömma om sin framtida prins.
Vad är det vi gör?
Hur illa kan inte det bli om man i all sin otur råkar drömma om sin far eller morfar just den natten,
vilket minne, vilken mardröm och vilka men som kommer följa denna starkars flicka genom livet!

Dagen då vi svenskar hoppa runt som små grodor och kväker,
går till personangrepp emot musikanterna i Skaraborg och
förlöjligar kråkorna interligens genom att para ihop dem med präster.

Inte nog med det, helt plötsligt i all logisk anda ska kråkorna ut och köra,
och med förmodligen allt för många nubbar redan nerslunkna i dem slinter de både hit och dit.
Efter det att kråkorna ligger i diket är det genast tid för oss att gå igenom en hel ny veckas göromål.
Hur dumt är inte det då, som om vi skulle vara kapabla och ha lov till att glömma alla måsten vi har,
förbli ogift så kanske du ändock kan få en chans till att ta en pause ifrån dem emellanåt.

Och om vi nu ändå måste sjunga,
borde de i sådana fall inte oxå vara tid att uppdatera låten så att tvättmaskinen kommer in,
för inte fan står vi numera och tvättar kläderna för hand inte!
Jag vet inte hur ni gör men jag håller då rakt inte armkrok med någon då jag går till torget,
Knappt att jag behöver ta mig till torget i dagens härliga it-samhälle,
behöver jag mat kan jag ju alltid kontakta Linas matkasse så står den vid dörren efter nån dag.
Nej du, torget är i alla fall inte en vanlig lördagssyssla för mig,
hade varit bättre att få inte ett krogbesök där?

Och HUR många av er går idag ärligt till kyrkan på en söndag?
Är det inte bättre att få in ett AA-möte i svenkanda med ett tiostegsprogram?


Dagen är här då vi konservativa, tysta, blyga svenskar väljer att äta halvrutten fisk och ta oss en nubbe.
Efter ett par timmar skiter vi i sillen och håller oss till Auqan,
och svensken är dåmera vare sig vidare konservativ, tyst eller blyg.
Här ska skrytas, visas upp och bräckas.
Här ska stilas, tjatas och bråkas.
Härliga lilla nubbe vad du ställer till "Balans" i den "förtryckta lilla svenskens sinne ;-)
Synd bara att underbart är kort, och galenskapen måste hinnas med dem alla under bara ett fåtal timmar!

Så kanske är det tid att avsluta här för att inte slösa på er dyrbara tid,
Ta dig nu en nubbe och känn värmen sprida sig inuti,
njut för fullt för imorgon är en helt annan dag med helt andra förutsättningar ;-)

Trevlig Midsommar <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0