Numret du har ringt är för tillfället inte i bruk!!!

Numret du har ringt är för tillfället inte i bruk.

Klump i halsen,
ville ju höra din röst!
Väl medveten om att du inte längre finns,
hade telefonsvararen räckt.

Känner mig ensam idag,
en stor klump i halsen.
Bröstet värker
och tårarna går inte att hejda.

Numret du har ringt är för tillfället inte i bruk.
Gör så ont att höra.
Mer och fler saker bekräftar din bortgång.
Känns som denna veckan är den sista i vårt gemensamma liv.
Imorgon ska din aska spridas i minneslunden.
På onsdag är det utförsäljning av ditt hem,
torsdag kommer städarna och tömmer det sista och städar ut,
och på fredag ska nyklarna lämnas till din lägenhet.
Sen är du borta, allt med dig blir borta!
Den enda sak jag tagit som minne ifrån ditt hem är din dagbok,
Där dina tankar och dina känslor står.
Vet inte om jag någonsin kommer känna att det är oki att titta i den,
men den finns här tryggt hos mig.

Brevet du har skrivit till mig ligger fortsatt oöppnat,
har inte ork och styrka att öppna det för att läsa.
Även om jag saknar dig och dina tankar
är jag inte redo att läsa det allra sista du ville ha sagt till mig.
Många uppmanar mig att läsa för att finna ro
men jag orkar inte, inte ännu.


Mår inget vidare idag.
Har en dålig dag,
en kass dag,
känner mig ensam.
Önska jag hade någon här just nu
som jag bara kunde få krypa upp hos
och klamra mig fast vid medans tårarna föll...................................

Kommentarer
Postat av: Anna

en stor kram till dig

2010-06-14 @ 17:04:44
URL: http://pumsemumsan.blogg.se/
Postat av: Eva Träff Hultenberg

De saker som var hennes är de allra flesta bara ytliga ting. Visst mycket personliga men ändå. Jag VET vad du vill säga Noomi- mamma har ex inte bäddat pappas säng ännu trots att han dog 20 februari. Hon orkar inte JUST DET för täcket ligger precis som han la det när han gick upp och kudden har fortfarande hans huvudavtryck kvar och jag säger till mamma att du gör det när du känner att det är dags.



DETSAMMA gäller för dig Noomi- du läser brevet när du känner dig mogen för det kanske om nån månad- kanske om ett år? Bara DU kommer att känna när det är dags........

BRA att du tog tillvara på dagboken- det känns som den har hamnat i trygga händer och kommer inte att läsas av nån som inte ska läsa den.



Du kan trösta dig med att du gav henne den största gåvan av alla- KÄRLEK! En kärlek så stark att du klarade av att följa hennes kamp in i det sista OCH vara där när hon reste vidare. Det du gjorde där var mycket starkt gjort Noomi och totalt utan tanke på ditt eget välbefinnande.

ÄNGLAR finns dom? JA det vet jag att de gör. De kommer i olika former och gestalter. Ellinor finns här omkring dig någonstans och ger dig kraft.



En mänsklig ängel finns i dig Noomi- glöm aldrig det.



Massor av kramar till dig från mig

Eva

2010-06-14 @ 18:05:53
Postat av: Noomi Tingeling

Anna: Tack för din omtanke <3



Eva: Tusen tack för dina ord, dom värmde mitt hjärta otroligt mycket just nu. Fler tårar kom men mer av glädje istället för sorg för att jag har så goda vänner som "passar" på mig!

En mänsklig ängel inom mig lät vackert, även om jag kanske inte känner så själv. Återigen Eva, tack <3

2010-06-14 @ 19:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0