Someone, Somebody to love!

I want somebody to sleep with the rest of my life, & cuddle up during a movie, on a couch.

Stay up all night talking about nothing.

Get lost in the woods together. Challenge me, challenge him.

Talk about dreams, make dreams.

Have fights, the kind that only really matter just as long as you’re having them.

Someone I can wrestle with, you know, play hard sometimes & not worry about breaking a nail or an arm.

A guy who will bring me flowers, once in a while, maybe a rock too or a shell of some sort.

Something he saw that made him think of me, made him think “this might make my girl smile” as he smiles to himself.

A guy who wants me, maybe even needs me, just a little, enough to hold onto me with everything he’s got.


Jag gillar

Jag gillar sättet du säger “vi hörs imorgon” när jag går.

Jag gillar sättet du ser på mig precis innan du säger någonting viktigt.

Jag gillar sättet du skrattar när du inser att du sagt något tokigt.

Jag gillar sättet du lägger din arm om mig när vi är ute bland folk.

Jag gillar sättet du säger saker som gör att jag vet att du talar sanning.

Jag gillar sättet du genomskådar mig,  mina fasader.

Jag gillar sättet tårarna stiger i dina ögon när du ser animerade filmer och det blir sorgligt.

Jag gillar sättet du blir generad när du märker att jag ser det.

Jag gillar sättet du lär mig saker om mig själv.

Jag gillar sättet du säger att jag är söt, även fast jag helst vill bli kallad vacker eller snygg.

Jag gillar sättet du får min oroliga själ att känna sig lite tryggare.

Jag gillar sättet du får mig att säga inför mina vänner “Jag har aldrig mött någon som honom förut”.

Jag gillar sättet du får mig att öppna mig och säga saker jag aldrig trodde att jag skulle våga.

Jag gillar dig.


Kommentarer
Postat av: Johan

Klart du vill ha nån att brottas med ;)

2010-06-13 @ 22:18:41
Postat av: Noomi Tingeling

Johan: Vill vi inte alla det ;-)

2010-06-14 @ 10:18:53
Postat av: Johan

Tyvärr tror jag inte alla vill det Noomi, alla kan ju inte vara som oss :)

2010-06-14 @ 10:50:01
Postat av: Aida

Fint skrivet. Är det du själv som skrivit jag gillar-meningarna?

2010-06-14 @ 11:17:46
URL: http://bagogirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0