Gå inte förbi livet!

Ord,
så mäktiga de kan vara.
Ett enda ord
kan bygga eller rasera ett enda ögonblick.
Passar mig för starka ord,
inte för att jag inte ibland känner dem
utan mer för att jag är rädd för konsekvenserna utav dem.
Även om jag numer alltid säger det jag känner
kan jag ibland tona ner min mening för att inte vara för skarp i min känsla.
Ord,
kan få dig att le,
skänka glädje,
men även gråt och rädsla..
Starka ord,
går rakt in i hjärtat,
rör om och ger dig en känsla.
Jag menar inte att förnimma dina ord,
jag väljer dock att selektera dem för att inte bli allt för påverkad.
Många människor använder ord som ett "vapen"
inte alltid i ett dåligt syfte men ord har makt
som kan påverka en annan människa starkt.
Hata och Älska
två ord som ofta används utan att man känner till dess hela innerbörd.
Två ord som ofta används allt för lättvindt.
Använd inte starka ord om du inte verkligen menar dem,
men var noga med att använda dem om du känner dem.
Gå inte förbi livet utan att våga stå för dina känslor
men föringa inte andras känslor då dina starka ord blir sagda!
<3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0