Fler kort på bordet!

Jag borde ha sagt det för 2 månader sedan men orkade inte
med tanke på alla analyseringar, frågor, åsikter, telefonsamtal,
skitsnack, påhopp mm som det vanligtvis blir då jag gör ett val
då många anser sig ha rätten att ha något att säga till om i mitt liv.
Ingen vet, har kanske gjort antydningar
men inte sagt ett ord till någon!
Men det är tid nu att släppa det som ni förmodligen ser som "bomben"
medans jag ser som den bästa sak som kunde ske just nu
för att bevara värdighet och vänskap.

Ringen är av, relationen uppbruten.
Det finns inte längre något Vi här utan bara Jag!
Vi finns i vänskap, inget annat än varma tankar om varann
men någon relation som den varit existerar inte längre.

Ja ni får gärna tycka att jag borde informerat er,
ni får gärna anse er ha rätten till mitt liv och mina val,
att påverka och försöka förändra,
att gotta er eller göra det till dagens samtalsämne.
Men glöm inte att det är jag,
enbart jag och den jag levt med och mina barn,
som ska leva med de val jag gör och ingen annan.
Vårt val var ett gemensamt sådant
med inga onda tankar eller händelser emot varann
så försök inte göra något fult utav det.

Jag har lärt mig massa de sista månaderna.
Att stå upp för mig själv,
att leva i verkligehten och nuet,
oavsett vad någon annan tänker och tror.
Ni får gärna ha era illusioner kvar men jag vill inte leva med dem!

Som jag sa
Ni kan sitta där och gotta er hur mycket ni vill,.
Ni kan sitta där och ifrågasätta så mycket ni orkar
Ni får gärna sprida ordet vidare om det känns bättre,
men det ni inte får är att ringa mig och lägga er i mitt liv!
Jag tänker INTE stå tillsvars inför er,
vem har gett er rätten att tro att ni kan döma mig utifrån mina val!?

Ett av de många samtal jag och Ellinor hade sa hon:
- Noomi Lev, lev ditt liv som du vill leva det utan att styras utav dem som inte lever med dig!

Utifrån kloka ord lever jag, så som JAG vill!!!!


Kommentarer
Postat av: Niclas

Fy f.. va bra skrivet Noomi!!!

Det finns så många förståsigpåare som tycker sig veta bäst och som tror sig styra universum... jag har gjort mig av med dom flesta resten är familj.



Önskar dig en fin helg!

2010-06-11 @ 17:31:39
Postat av: Gith

Ingen absolut ingen har rätt att döma dig för dina val. Folk får tycka och tänka vad dom vill, men bry dig inte om vad folk snackar. Stå på dig och fråga folk som lägger sig i: Har jag bett om DIN åsikt? Om svaret är Nej, svara då: DÅ VILL JAG INTE HÖRA DINA ÅSIKTER.

2010-06-11 @ 17:31:45
Postat av: jessie

det är ditt liv o ingen annans !är du inte lycklig så är inte barnen det o så har du ett ekkore hjul . du gör dina egna val o ska må bra . det är ingen annan som ska säga hur du ska leva ditt liv ingen annan vännen . så är det vi är vuxna o gör våra val. men som sagt ingen kan säga hur du ska göra kom i håg det ! så är det för oss alla , vi lever våra liv o ingen ska lägga sig i . må väl kram /jessica björkebro

2010-06-11 @ 18:37:45
Postat av: Eva Träff Hultenberg

Jag skulle aldrig komma på tanken att dömma dig Noomi. Vad skulle jag ha för rätt till det? Och "gottar mig" gör jag inte heller.



Tycker naturligtvis att det är synd när ett par bryter upp, men utgår från att ni är vuxna människor som tagit detta beslut och att det är som det är.

Ingen behöver ha reda på orsaken till varför- det rör bara endast er.



Du är en klok och stark kvinna Noomi. Så lev DITT liv som du vill, håll huvudet högt och om du riktigt känner efter så kanske du känner KRAMEN som jag sänder dig genom etern? Den svävar fram emot dig just nu.........

Ha en helg fylld av det DU vill att den ska vara fylld av. Det önskar jag dig.



KRAMAR

2010-06-11 @ 18:48:17
Postat av: Helén

Det viktigaste är att du gör det som känns rätt för dig, det är endast då man orkar gå vidare. Livet är aldrig lätt men det är besluten vi tar som avgör våran framtid, att våga vara sann mot sig själv.

Dåligt samvete är bara en reflektion av spegelbilden på den som försöker ge dig det dåliga samvetet.

<3 Helén

2010-06-11 @ 20:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0