Får man lov att känna så?!

Känns som jag är färdig nu,
får man lov att säga så?
Det sista har bara rört sig om dig
och jag har fått sätta mig själv åt sidan.
Menar inte att jag ska glömma,
menar mer att jag ska sörja.
Mitt i alla verkliga och praktiska ting
har jag ställt mig själv på vänt.
Nu kan jag inte vänta längre!
Måste få plocka fram mig själv,
bekräfta alla de tankar och känslor jag har inuti.
Kanske gråta, kanske le, kanske minnas
vad det än blir måste nu jag få ta plats.

Vill le igen när jag tänker på dig,
kanske går inte det på en handvändning
men för att komma dit måste jag få öppna min egen själ
känna efter och faktiskt bara må så som jag för dagen vill må.
Du har mitt hjärta
och det kommer du alltid ha,
en bit av det kommer alltid ha ditt namn skrivet.
Men jag är färdig nu,
med allt och alla måsten.
Nu vill jag bara andas och vara,
leva och känna.
Gråta och skratta,
minnas dig så som du var
och inte så som det blev.


Kommentarer
Postat av: Barbara

<3

2010-06-16 @ 13:30:50
Postat av: Eva Träff Hultenberg

Noomi efter långt om länge skriver jag en kommentar.



Det är klart att du får känna så här- att du nu försöker gå vidare med ditt liv betyder inte att du har slutat sörja. Tvärtom faktiskt- skulle tro att ditt riktiga sorgearbete precis har börjat för FÖRUT då hade du en massa ledsamma uppgifter som fyllde ditt liv.

Väldigt JOBBIGA saker alltsammans MEN de upptog din tid.

Nu - när allt är över - då kommer tid för reflektion, tid för saknad (mycket mer påtaglig) och dags för dig att försöka ta dig vidare.

Det kommer inte att bli lätt och du kommer kanske att uppleva det som att du tar 3 steg fram och sedan 2 steg tillbaka igen. Det är helt OK om du känner så.



Livet är till för de levande och nu är det dags för dig att börja gå vidare, med att vara mamma, medmänniska men framförallt med att vara Noomi.

Hon är prio 1

Därför att om inte Noomi mår så bra hon kan efter omständigheterna så mår inte resten av din omgivning (läs barnen) det heller.

Tårar är inte ett tecken på svaghet och tårar måste få komma ut när de behöver få komma ut. Förklara för dina barn att det är inget farligt med att gråta och att det är inget farligt med att se mamma gråta- tvärtom är det BRA att gråta.



Var inte heller rädd för att släppa in glädjen i ditt liv igen, var beredd på att det kan bli en riktigt berg och dal bana i känslor, för om du är beredd så kommer du inte att undra vad som händer med dig.



Önskar jag kunde formulera mig så bra som dig- men hoppas ändå du förstår vad jag försöker säga.



LEV ditt liv, Ellinor är med dig, runtomkring dig och vill inget hellre än att du ska må bra. Det är MIN privata övertygelse att det är så.

Känner själv av Janne fortfarande och då ler jag (för det mesta) vet oftast vad han vill ha sagt.....

Pappa är med mig också - men han stöttar mamma mest nu- för hon behöver hans stöd mest just nu....

Det är så det funkar tror jag- vet inte HUR jag vet det men känner att det är MER mellan himmel och jord än vi människor kan förstå.



BAMSEKRAM till dig från mig

2010-06-19 @ 12:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0