Ett sista farväl!

Imorgon är Ellinors minnesstund.
Knyter sig i bröstet av att veta att ditt vackra ansikte kommer förvandlas till aska.
Din själ har redan lämnat, ditt hjärta slutat slå
nu är det tid för din kropp att få återgå till jord.
Var och hälsade på dig idag,
ville ta ett sista ensamt farväl
där jag fick smeka din kind, pussa din panna.
Hålla din hand och prata med dig.
Du var vacker där du låg,
vackrare än någonsin.
Paniken som jag såg i dina ögon den dagen du sa farväl
fanns inte längre kvar där hos dig.
Dina ögon var slutna
såg ut som om du sov.

Imorgon har det gått två veckor
sedan du lämnade mig,
två veckor av tung sorg.
Vet att det kommer vara sorg
lång tid framöver
men du kommer alltid leva i mitt hjärta.
Och om det finns änglar vet jag att du kommer vara min
och följa mig vart jag än går.
Måste dock erkänna att den tron
inte är så stark hos mig längre,
men för mig räcker hjärtat och minnerna <3

Vår sista pratstund som vi hade idag
var precis så som det brukar.
Jag tjattrar och du lyssnar :))
Tanken på det mitt i stunden
fick mig att skratta högt mitt i allt tragiskt.
För första gången på månader idag
log jag med dig bredvid mig eller dig i mina tankar
men strax därefter kom gråten av dåligt samvete.
Här satt jag och skrattade brevid min döda vän,
hur kunde jag göra så?!
Viskade förlåt i ditt öra
i hopp om att du hörde mig.

Satt med dig i nästan 1 timma,
ville inte lämna dig.
Viste ju att detta var sista gången vi sågs,
som jag kunde ta på dig och prata med dig,
öppet utan att någon annan hörde.
Tömde hela mitt hjärta för dig,
både nu och innan du försvann.
Finns inget jag inte sagt, visat,
kan inte känna ånger på någonting!

Att sitta vid din sida och se dig tyna bort,
att möta de känslorna inför ditt öde,
att möta gamla minnen,
att klara av att
gråta, prata, skratta,
hålla din hand, trösta dig,
torka din panna, fukta dina läppar,
din sista tid här på jorden
är det svåraste jag någonsin gjort i mitt liv.
En fruktansvärd upplevelse, uppgift
som jag inte önskar någon
men som jag inte heller önskar ogjort.
Jag vet att jag gav dig
lugn, trygghet, kärlek, värme, tröst,
medans du gav mig underbara minnen av dig
att ta med mig i livet.

Du har berört mitt hjärta djupt Ellinor.
Du har varit en trofast och äkta vän.
En vän så som jag önskar alla någon gång i sina liv fick uppleva.
En vän man kunde dela allt med och förlita sig på.
En vän som inte hade gränser för sin kärlek.
En vän som lyssnade men som även gav sin syn.
En vän som inte försökte förändra mig utan gav mig chansen att ändra mig själv.
Du har satt spår,
spår djupa nog att överleva allt.
I mitt hjärta bor du,
nu och för alltid!
Aldrig utan dig,
någonsin!!!!!!!!!!!!!

Imorgon kommer kistan att stå öppen,
och jag kommer ha sagt allt det mitt hjärta känner.
Ser inte fram emot morgondagen
men tillfreds med att det inte finns något osagt emellan oss.
Nu är det tid min vän,
att ta ett sista farväl!

Jag älskar dig Ellinor,
till oändligheten och tillbaka <3 <3 <3

Kommentarer
Postat av: Amy

Fy vad hemskt! Hoppas att det blir en vacker minnesstund fylld med ljus. I vilken kyrka skall den vara?

Du är stark som orkar stå emot din egen sorg.

Lycka till imorgon......

2010-06-09 @ 22:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0