De som sårar dig värst!

Du har makten att vrida mitt hjärta,
känna mig helt betydelselös.
Du besitter kontrollen över att styra,
mina tårar och mitt skratt.
Oavsett om det du gör är mening eller ej,
kan du få mig att känna mig så oerhört liten!
Så nu när jag sitter här och gråter,
förmodar jag att du inte ens reflekterat över det.
Förmodligen ser du själv inte ens felet
då du klarade av att göra det utan betänkenhet.
Blir arg för att jag är den som måste påpeka det!
Förlåt är ett enkelt men stort ord,
men lyckas inte alltid ta bort det onda!
Trött på att bli sårad,
trött på att människor inte tänker vad deras ord och handlingar kan göra.
Trött på att de som står dig närmast,
är de som sårar dig värst!
Visst kanske jag kan förlåta,
jag är en ödmjuk människa och vet att i alla besitter brister.
Men det betyder däremot inte att jag glömmer
och förlitar mig på att det inte sker igen!
Jag begär inte mycket,
men jag begär att du visar hänsyn till mig och mina känslor
och inte trampar på mig som om jag vore helt betydelselös för dig!
Klarar du inte det
behöver du inte stanna kvar hos mig.
Jag älskar dig, vill inte erkänna det men gör det,
Fast gör du mig illa vill jag inte ha dig här!


Kommentarer
Postat av: Barbara

Vad ska man säga? önskan att göra sig fri är ibland mindre än önskan att känna sig sedd. Jag vet det och det gör alltid lika ont. Men... det kommer en dag när man kan se allt från ett annat perspektiv, då har de förlorat makten om dig. Men allt tillgivenhet. Barbara <3

2010-06-24 @ 21:15:55
Postat av: Anonym

forskte komma in på din sida och anmäla till slottskogen ar hemma en manad nu men vill egentligen inte ge mig ut bland manniskor och men du hade tagit bort mig... jaja trakigt jag var ju inte din basta van men jag gillade att lasa dina dikter,, dina inlagg.Du gav mig insp. gått upp 68 kg inget jag visar på mina bilder dom är 10 ar gamla men man lever på dem anda på nat satt....ska genomga operation och du ger mig styrka...

sag forresten att du bla var van med Henric Flach vi var barndomskompisar, liten varld =o)

Mvh

Lovisa

2010-06-28 @ 23:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0