Stunder som skapat minnen!

Egentligen vill jag bara krypa nära dig och andas dig,
du behöver inte säga något utan bara låta mig ligga där.
Känna ditt lugn,
som så många gånger spridit sig över till mig när jag behövt det.
Egentligen vill jag bara att du ska se mig i ögonen,
kan se i dina vad de vill säga då dina ögon talar ett tydligt språk.
Dina ögon,
som jag så många gånger underbart drunknat i.
Egentligen vill jag bara att du ska vara du,
mjuk, ärlig, kärleksfull, sann,
precis så som jag känner dig,
inget annat spelar för mig någon roll.
Vem du är för andra och vilka masker du använt dig utav
är för mig betydelselöst då jag sett ditt hjärta.
Ord kan var överflödiga,
men jag älskar att lyssna till din röst,
till den röst som talar om kärlek och hopp.
Jag kan vara dålig på att uttala mina känslor,
så ibland önska jag att du kunde läsa mina tankar,
så jag slapp öppna min mun.
Jag ljuger om jag säger att kärleken inte skrämt mig,
jag är rädd för att ge dig en för stor glimt av mitt sköra hjärta,
så jag skulle stå här mer sårbar än vad jag redan är.
Känner inte i mitt hjärta att du skulle använda kärleken emot mig,
men rädslan är som en mekanism för egen självbevarelsedrift.
Jag älskar dig,
Kanske borde jag nu inte ta de orden i min mun,
men kan inte låta bli då mitt hjärta inget hellre vill
än att du ska veta.
Älskar våra stunder,
stunder som skapat minnen
Älskar oss,
så som vi är
utan spel för galleriet.
Önskar dig här
för alltid!
Vad morgondagen innehåller
råder jag inte över,
men jag får ju alltid önska <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0