Sanningar om skitsnack!!!!!

"Jag gjorde en deal med mina fiender. Om de slutade hitta på skit om mig, lovade jag sluta berätta sanningen om dem!!"


Är det inte lustigt hur många man känner påstår sig ogilla falska människor men ändå lyckas de själv sätta sig i det facket?! Kan du inte säga till mig vad du känner och tänker om mig vad ska du ha mig till då?. Vill du ändock höra din egna stämma av falskhet och skitsnack prata i garderoben när ingen lyssnar så slipper du bli påkommen och konfronterad...... Jag är ganska nöjd med mig själv, selekterat bort många >Dårar< i mitt liv. Människor som påstod sig vilja mig väl men gång på gång sårade mig. Det var inte alltid jag fick reda på vad som sades men oavsett, bara vetskapen om snack bakom ens rygg från en vän kan såra oerhört. Varför har vi så svårt att hålla munnen i styr?

Måste här vända mig till kvinnor i synnerhet för tyvärr så är det oftast kvinnor som glappar. Jag har många manliga vänner och jag vill påstå att jag kan räkna de gånger jag hört en man snacka illa om "sina vänner" på en, kanske två händer. Kvinnor,, det är en annan realitet! ÄNDÅ är det kvinnor som jag alltid hör bedyra sin ärlighet och sitt förakt emot skitsnack,, hur kommer det sig?!

Vill ju givetvis inte påstå att några av dem pratar sanning, men vänner, man måste leva som man lär.
Nu hoppas jag verkligen inte att alla mina kvinnliga vänner som läser här tar illa vid sig. De kvinnor jag umgås med och som jag har en kontakt med vet jag står för sina ord, annars hade jag inte lagt min tid på dem, då hade de inte varit mina vänner! Givetvis kan de visa sig att jag blivit "lurad" i senare skede av någon men fram tills dess är jag så tacksam över de jag har i mitt liv....

Med sådana vänner som talar skit och osaningar och berättar våra hemligheter för andra sägs det att man inte behöver några fiender. Kan nog bara hålla med, skadan blir så mycket värre då ens sk vänner är de som sviker än.

Förr tog jag åt mig allt skitsnack från alla och mådde fruktansvärt dåligt på det, nu skiter jag ifall "Helena på Ågatan" snackar om mig, hon känner ju mig inte ändå! Vet inte om jag är en person som är tacksamt att prata skit om men många kvinnor tycks tycka det. Vet inte riktigt varför men något är det.....

Vad som förbryllar mig vidare är att människor som snackar skit tycks tro att de enkelt ska komma undan med det, kanske för att de oftast gör det tyvärr.... Men till ALLA er som inte känner mig och som ändå väljer att tala ont om mig måste jag säga, -Tänk er för! Jag låter inte saker bara passera då jag inte är konflikträdd. Jag kommer konfronterar och har du riktigt otur kommer jag sedan berätta ALLA sanningar om dig, FÖR DIG!!

Generellt så varför snacka ont om andra även om man tycker att man besitter rätten till det!
Vad vinner du på det och vad säger dina ord om Dig själv till andra?
Bitterhet, hat, ovilja, ältande mm gör dig inget annat än svag i din egen själ!
Du behöver inte älska, inte ens respektera alla men du behöver älska och respektera dig själv!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0