Funderingar

Känner mig lite kass. Hade ju lovat att vara mer aktiv härinne men genast flyter det ut i sanden fast givetvis inte med mening.

Den sista tiden har mycket gått åt till att få ordnat med alla ansökningar till fotohögskolan osv. Suttit timvis framför datan och redigerat bilder och ändå känner jag mig inte helt nöjd med resultaten. Ibland önska jag att jag kunde sänka skuldrorna lite och inte ha så höga krav på mig själv. Allt mer ofta blir jag besviken på det jag presterar för att det enligt mig inte "håller måttet" Undrar just varför jag har så svårt att ta till mig att jag gör saker bra, att det jag presterar duger. Hade varit skönt att inte hela tiden känna sig fallerad i sina uppgifter.

Har haft en underbar påsk, längesedan jag mådde så bra i själen. Underbara vänner som finns vid min sida och som hjälper mig och "knuffa" mig i riktningar som jag själv vet med mig är rätt och som jag önskar men som jag inte fullt vågar se... Varför är jag så rädd för att såra Andra och sätta alla andra framför mig själv och gå vidare så som jag själv önskar, varför sårar jag alltid mig själv för att skona andra.... Ibland undrar jag hur jag egentligen lever.... Blir så trött!!!!

I alla fall,, även om inlägget lät väldigt negativt så är det inte så jag känner mig i själen, där är jag glad och upprymd. Funderingar behöver inte alltid vara negativa utan kan ju faktiskt leda till många positiva förändringar
:-)

Må väl
//Noomi Tingeling Gustafsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0